Khamis, 24 Februari 2011

Olimpik 2012 lebih Utama!!!!


JAGUH badminton negara, Datuk Lee Chong Wei dan beregu utama, Koo Kien Keat/Tan Boon Heong tidak akan beraksi pada temasya Sukan SEA 2011 di Indonesia, November ini.

Perkara itu disahkan Pengerusi Jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan (C&T) Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Ng Chin Chai.

Chin Chai berkata, keputusan untuk tidak menyenaraikan Chong Wei, Kien Keat/Boon Heong pada Sukan Sea kali ini dibuat selepas mengambil kira persiapan ketiga-tiga pemain itu menjelang Sukan Olimpik 2012 di London.

“Keputusan ini dibuat selepas mengambil kira tentang program-program yang telah diatur bagi menghadapi Sukan Olimpik pada tahun depan.

“Kami (BAM) mahu mereka terus fokus kepada program-program itu tanpa ada sebarang gangguan,” kata Chin Chai selepas mempengerusikan mesyuarat C&T di pejabat BAM di Bukit Kiara semalam.

Ditanya sama ada Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek sudah mengetahui mengenai perkara tersebut, Chin Chai menjawab: “Beliau sudah mengetahui mengenai perkara ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan